2011 lapkritis
Atsisveikinęs su Gucci ir Yves Saint Laurent mados namais, amerikiečių dizaineris Tom Ford neliko vienišas. Anaiptol, jo darbus aptarinėja Haute couture kritikai, kino pasaulio gerbėjai, o kiti domisi uždaru jo asmeniniu gyvenimu, kurį dizaineris slepia nuo visų per daug juo besidominančiųjų smalsuolių. Kad šis žmogus talentingas, byloja jo darbai, vienas už kitą pasakodami apie šios lakios sielos ir vaizduotės kūrėją. Gimęs 1961 metais Teksase, svajojęs tapti kino žvaigžde, Tom Ford studijavo meno istoriją ir architektūrą, labiausiai pradėjo domėtis rūbų modeliavimu. Didelę įtaką jo pasirinkimui turėjo senelė, kuri buvo didelė mados ryjikė, nei viena naujovė nepraslysdavo pro jos akis ir rankas. Būsimasis dizaineris be galo ja žavėjosi ir kiekvienoje moteryje mato savo senelę – trokštančią būti gražia ir madinga.
Darbas Gucci ir Yves Saint Laurent madų namuose buvo pirmasis rimtas gyvenimo išbandymas, kur jis dirbo be atokvėpio po keliolika valandų per parą. Nors reikia pripažinti, kad toks yra visų menininkų gyvenimas. Per metus Tom Ford sukurdavo po keliolika rūbų kolekcijų ir taip tęsėsi daugiau nei dešimt metų. Atgaivinęs, ,,pastatęs pavargusius, išsekusius šiuos mados namus ant kojų”, jis nutaria pasitraukti iš jų veiklos ir nuo 2004-ųjų metų dizainerio gyvenime vyksta atokvėpis, svarstymai ir spėlionės dėl ateities, domėjimasis fotomenu, stalo tenisu. Tačiau pripratęs prie aktyvaus ritmo, be darbo nesėdi. Didelį indėlį įnešęs į dviejų pasaulinio garso mados namų istoriją ir pasitraukęs iš mados kūrimo pasaulio, Tom Ford išbandė savo jėgas režisūroje. 2009 metų jo kino juosta, sukurta pagal žymaus britų rašytojo Christopher Isherwood romaną, ,,Vienišas vyriškis” (,,A. Single Man”) buvo pristatyta 66-ajame Venecijos kino festivalyje. Filme pagrindinį vaidmenį atliko garsus aktorius Colin Firth. Tai buvo T. Ford debiutinis darbas kine ir teigiamai įvertintas kritikų. Jautri šiuolaikiška drama, atskleidžianti žmogaus vidinius išgyvenimus kritišku jo gyvenimo periodu, padėjo savo parašą kinematografijoje. Yra spėjama, kad šioje kino juostoje yra ir režisieriaus autobiografinių momentų. Po sėkmingo filmo pristatymo Tom Ford vėl nusprendė sugrįžti į mados pasaulį, to norėjo ir jo gerbėjai.
2010 metų rudenį Niujorke jis pristato pirmąją, po sugrįžimo į mados sferą, moteriškų rūbų kolekciją, kuri jau vadinama Tom Ford mados namų kolekcija. Ji buvo stebima ir vertinama labai uždarame rate, vengiant fotografų ir šiaip didesnio gerbėjų rato. Kolekcija buvo ilgokai slepiama nuo visuomenės akių, kėlė daug klausimų, tuo pačiu ir didelį susidomėjimą. Teko laukti kelis mėnesius ir tik 2010 metų gruodyje mados žurnaluose US Vogue, Vogue Paris, Harper‘s Bazaar į jo kūrinius galėjo pasižiūrėti visi norintieji. Matomai dizaineris nenorėjo pirma laiko atskleisti savo kūrybinių paslapčių, gal norėjo padaryti didesnį įspūdį. Ir nors kai kurie mados žinovai po kolekcijos pristatymo teigė, kad lyg ir nieko naujo nepamatė, bet elegantiškumu, moteriškumu pasižymintys modeliai žavėjo ne vieną. Savo noru būti paslaptingam, dizaineris ir sukelia įvairių spėlionių – nenoras afišuoti elitinę aukštąją madą, noras, kad kažkas aiktelėtų iš nuostabos ir susižavėjimo netikėtai pamatęs jo naują meno kūrinį, gal kuklumas…
Jo naujoji kolekcija pavasaris/vasara 2012 buvo ruošiama taip pat kruopščiai ir slepiama iki pat jos pasirodymo. Reiklūs mados gerbėjai gal ir tikėjosi ypatingesnių naujovių, bet jokių netikėtumų nepamatė. Dizainerio stilius ir meilė moteriškajam trapumui išlieka, liekni siluetai aptemptais siaurais sijonais, ilgos suknelės, kailiniai švarkeliai, aukštakulniai bateliai – visa ši gražioji klasika daug kartų matyta, bet niekada nesenstanti. Kartu ji taip artima įvairaus amžiaus žmonėms, vieniems kelianti nostalgiją, kitiems tiesiog žavesį. Ir ką besakytų šiuolaikiški mados kritikai, Tom Ford lieka populiarus ir mylimas. Ir aišku viena, kad tai įdomi talentinga asmenybė. Tom Ford skonio neturėjimu neapkaltinsi, jis gerai vertinamas tiek mados, tiek kino pasaulyje, jo sukurtais drabužiais rengiasi ne viena žinomybė, pradedant garsiais aktoriais ir baigiant pirmąja JAV dama.
Tai provokuojanti, ekstravagantiška asmenybė, dažnai stebinanti savo drąsiais eksperimentais. Jis nebijo pasauliui parodyti gražų apnuogintą kūną su reklamuojamais kvepalais, jo fotosesijose galima pamatyti ir senyvų žmonių intymius jausmus, mažas mergaites, tapusias prabangiais drabužiais bei makiažais pasidabinusiomis manekenėmis, Tom Ford lyg ir nėra ribų nei tarp amžiaus, nei lyčių, nuogumo, atvirumo, o svarbiausia, kad visa tai meniškai pateikta ant grožio pjedestalo.
Savo kūrybinio darbo kelią pradėjęs rūbų modeliavimu, dizaineris stebina ir kosmetikos kūrimo menu. Jis išleido lūpdažių kolekciją, jo žodžiais tariant, moteris lūpų dailinimui turi skirti ypatingą dėmesį, jo pristatytoje makiažo linijoje – makiažo pagrindas, šešėliai, valiklis. Šalia to, Tom Ford daug dėmesio skiria kvepalų kūrimui ir reklamai, turi nuosavą akinių liniją.
Reikia pripažinti, kad didelį dėmesį dizaineris skiria ir vyriškiems rūbams, pats visada būdamas elegantiškas, stilingai, nepriekaištingai mėgstantis atrodyti žmogus, didelę reikšmę teikia ir šiuolaikiško vyriško įvaizdžio kūrimui, pradedant drabužiais, baigiant aksesuarais ir kvepalais.
Vienas iš paskutinių Tom Ford darbų ir vėl…filmas. Tai dokumentinė kino juosta, kurioje atskleidžiami mados pasaulio užkulisiai, parodoma jo moteriškų drabužių kolekcijos kūrimo istorija. Šio menininko vardas turbūt dėl to ir nenueina nuo žinomų žmonių scenos, nes jis kuria, kuria daug, drąsiai ir gražiai.