2011 liepa
Daugelis pasaulio mados namų stengiasi atnaujinti, atgaivinti savo veiklą, atrasti kažką naujo. To reikalauja mada ir pats gyvenimas. Todėl ieškoma pakeitimų, naujų, entuziastingų ir stiprių dizainerių, galinčių savo idėjomis ir kūrybiniu darbu pateisinti inoringųjų mados gerbėjų lūkesčius. Rochas mados namai 1955 metais perėjo į parfumerijos sritį ir rūbų modeliavimas buvo atidėtas į šalį. Žodis Rochas visiems turbūt asocijuojasi su žinomų kvepalų aromatu. Šiuo metu drabužių kūrimo bei siuvimo sritį bando atgaivinti dizaineris Markas Zanini (Marko Zanini). Jis jau trejus metus užima Rochas mados namų kūrybos direktoriaus vietą. ,,Mada – ne mokslas, tai profesinis menas, reikalaujantis laiko, daug kūrybinių idėjų bei jėgų”, – sako dizaineris. Mados pasaulyje poreikis grožiui ir reikalavimai yra labai dideli. Kuriant vieną kolekciją atrodo viskas gerai ir sklandžiai vyksta, manoma, kad ji bus sėkminga, bet kartais tenka nusivilti patiems kūrėjams. Ir atvirkščiai, kolekcija lyg ir nelabai pavyko, bet publika ir kritikai ją teigiamai įvertina. Poreikis madai, konkurencija joje, yra labai dideli ir viskas priklauso nuo to, kaip ją priims žmonės. Kuriant kolekcijas, darbas yra didelis ir atsakingas, todėl jis pirmiausia turi būti gerai organizuotas. Markas Zanini reiklus sau ir kitiems. Jis vadovauja nemažam būriui darbuotojų: modeliuotojai, sukirpėjai, siuvėjai, modeliai, fotografai, stilistai ir daugelis kitų specialistų darniai dirba laikydamiesi dizainerio reikalavimų. Jis teigia, kad bet koks skubotas sprendimas gali duoti neigiamų rezultatų, todėl reikia apgalvoti kiekvieną žingsnį. Čia didelis priešas yra laikas, kurio kaip visada trūksta. Didelė konkurencija mados pasaulyje, marketingas, komercinės sritys skubina kurti kolekcijas vieną po kitos. Laikas bėga greitai, o kūryba to nemėgsta. Bet Markas Zanini save laiko laisvu dizaineriu, viską sprendžia pats nuo pat darbo pradžios iki galo, nuo pradinės rūbo siūlės iki jo įpakuotės. Jo darbas Rochas mados namuose prasidėjo beveik nuo nulio, archyviniai duomenys apie ankstesnę veiklą rūbų modeliavimo srityje yra menki. Bet dizaineris nenusimena, ruošia kolekcijas vieną po kitos. Marko Zanini nuomone, norint atrasti kažką naujo ir įdomaus, reikia bent keturių kolekcijų. Antroji lyg turėtų patvirtinti pirmąją, trečioji būtinai įnešti naujovių, o ketvirta kolekcija patvirtina dizainerio kūrybines idėjas ir vaizduotę. Seną atgaivinti, pradėti kurti iš naujo Markui Zanini ne naujiena. Jis daug dirbo Versace mados namuose padedant Donatellai, lipančiai karjeros laiptais. Tuo metu dizaineris buvo jos dešinioji ranka.
Gal ir ne visiems, nežiūrint didelį patyrimą turintiems dizaineriams, pasiseka. Iš Emanuel Ungaro mados namų, išdirbęs dvejus metus, išėjo Estebanas Kartazaras (Esteban Cartazar). Jis prisimena, kad kai buvo pakviestas čia dirbti, jam buvo viskas aišku ir, atrodė, paprasta. Nuo vaikystės svajojo kurti modelius ir, atėjęs į šiuos mados namus, manė, kad puikiai susitvarkys. Bet vėlgi, skubėjimas trukdė dirbti. Šiuo metu jo vietą užima naujas dizaineris Džailsas Dikonas (Giles Deacon). Jo nuomone, viską reikia daryti, kad įtiktum klientui. Jis organizuoja žmonių apklausas, išklauso jų pageidavimus, net kritiką. Yra daug bendraujama su įvairaus socialinio sluoksnio bei amžiaus žmonėmis. Dizaineris teigia, kad norint sukurti gerą kolekciją, pirmiausia reikia gerai organizuoti darbą. Džailsas Dikonas yra reiklus ne tik sau, bet ir kitiems. Jo darbo knygoje daugiau kaip pusmečiui surašytos dienotvarkės, visi darbai planuojami iš anksto. Pavyzdžiui, vykdamas sekančią savaitę į Paryžių, jis žino, kad jam pasirodžius, viskas bus paruošta, kas reikalinga nenutrūkstamam darbui. Nei dėl eskizų, nei dėl audinių jam galvos sukti nereikės todėl, kad darbas yra organizuotas gerai. Tai lemia Emanuel Ungaro mados namų sėkmę.