Max Mara Coats

2011 spalis

Itališkoji Max Mara, žinoma kaip garsi moteriškų paltų kūrėja, šiais metais švenčia savo jubiliejinį 60 – tąjį gimtadienį. 1951 m. Italijoje dizainerio Achille Maramotti įkurta mados kompanija parodė savo pirmąją drabužių kolekciją, kuri buvo labai gerai įvertinta ir tapo žinoma. Jau ne vienerius metus jos modeliais galėjo grožėtis įvairių pasaulio šalių mados stebėtojai. Pademonstruoti savo gaminius plačiau Max Mara pasiūlė vokiečių kostiumų muziejai. Jie nuo 2006 metų rengė ne tik mados, bet ir fotografijos, šiuolaikinio meno parodas, kurios buvo demonstruojamos ne tik Vokietijoje, bet ir Japonijoje, Kinijoje  ir kt. šalyse. Parodos įkūrėja vokietė Lipperheide Adelaide Race šių mados namų visą parodomąją ekspiziciją pavadino Max Mara Coats (Max Mara paltai). Joje buvo rinktiniai modeliai, sukurti glaudžiai bendradarbiaujant su žinomais dizaineriais, tokiais kaip Karl Lagerfeld, Frank Moskino, Stefan Gabbana  ir kt.

Max Mara mados namų ne tik darbo stažas didelis, bet ir patirtis nemaža. Įkūrėjo sūnus Luigi Maramotti, šiuo metu tęsiantis paltų kūrimą, pasakoja, kad kaip tik tuo metu, kai gavo pasiūlymą labiau išreklamuoti ir parodyti pasauliui savo darbus, buvo peržiūrimas archyvas. Modeliai buvo vertinami iš naujo, atnaujinami, sisteminami. Taip pat buvo gera proga parodyti savo istoriją, pradedant nuo paprastos siuvyklėlės, kurioje pradėjo dirbti trys siuvėjai, iki šiuolaikinės itališkos mados kūrimo.

Parodos Max Mara Coats metu taip pat buvo proga pademonstruoti paltų kūrimo raidą. Juk paltas nebuvo moteriškas rūbas. Tai daugiau vyriškas apdaras, kurį moterys ,,pasisavino” ir puikiai prisitaikė sau. Emancipuotos dailiosios lyties atstovės metų metais derino šį rūbą prie figūros, koreguodamos ilgį, modelių formas, audinius, jų spalvas bei sudėtį. Šioje srityje iki šiol sėkmingai ir dirba Max Mara. Šešiasdešimtaisiais populiarėjo trapecijos forma, septyniasdešimtaisiais dizaineris Jean – Charles de Castelbajac sukūrė Max Mara paltą su užmetimu. Karlas Lagerfeldas patobulino šį modelį – jis tapo susagstomu. O aštuoniasdešimtaisiais Max Mara paltai suvyriškėjo. Buvo padidintos pečių linijos, sugriežtintos formos. Tačiau jau devyniasdešimtaisiais paltai minimaliai supaprastėjo, tapo moteriškesni. Modeliuose gausu geometrinių drapiruočių, nemažai puošybai naudojamo kailio.

Max Mara dizainerė Laura Lusardi pažymi, kad šiuolaikinė italų moteriškų paltų mada ypač moteriškėja, nes moterys tapusios stipresnėmis, nori jaustis kartu ir silpnomis. Todėl ir apranga tampa stilingai moteriška.