2012 balandis
Parfumerijos, aromatingų kvapų išgavimą įprasta vadinti taip pat menu, nes jų kūrėjai irgi įdeda į juos savo jausmus, mintis bei norus. Parfumeriją kuria tiek kvalifikuoti specialistai, dirbantys didžiuosiuose grožio industrijos namuose, tiek ir nepriklausomi asmenys. Taip yra visame pasaulyje. Didžiausią vertę turi garsių mados namų ar jų dizainerių vardai. Didžiosios kompanijos į šį grožio verslą įdeda milžiniškas investicijas reklamai, gamybai, paklausos tyrinėjimui ir pan. Tačiau, jos jau turėdamos žinomą vardą, labiau vengia novatoriškumo, nerizikuoja neapskaičiuotomis didelėmis investicijomis ir savo rinkoje praktikuoja komerciniu požiūriu patikrintą parfumeriją. Naudojamos įvairios variacijos su koncentracija, keičiamos reklamos, pakuotės.
Nepriklausomi parfumerijos gamintojai taip pat stengiasi įsitvirtinti rinkoje kaip ir jų atsargesni stambūs konkurentai. Jie tarpusavy lenktyniauja kurdami kvepalų įvairovę, neatsižvelgdami nei į rinkos tyrinėjimus, nei į jau esamų sukurtų populiarių aromatų patirtį, nei į dideles išlaidas ar net gresiančius bankrotus, jie drąsiau eksperimentuoja. Ir kiekvienas jų randa savo nišą, savo pirkėją, kuris nori didesnio individualumo ir tam negaili pinigų. Tokių naujokų parfumerijos versle yra nemažai. Romano Ricci yra garsiosios Nina Ricci proanūkis. Ir nors jo šeimos tradicinės aromatų gaminimo šaknys yra labai senos, jis pats šiuo verslu susijęs ne per seniausiai. Daugiau nei prieš penkerius metus pradėjo aktyviau domėtis kvepalais ir šiuo metu jo parfumerijos linija Juliette Has a Gun yra populiari beveik visame pasaulyje. Arba išeiviai iš L’Oréal Fabrice Peno ir Edouard Roshi, sukūrę Juliette Has a Gun brendą jau kaip nepriklausomi kūrėjai. Vienoje Niujorko parduotuvėje jų populiarūs aromatai kuriami tiesiog užsakovo akivaizdoje. Ir taip laikas nuo laiko atsiranda vis naujesnių kvepalų kūrėjų ir gamintojų, kai kurie dažnai nieko bendro nėra turėję su aromatizacijos paslaptimis, dažnai tai būna ir modeliuotojai, aktoriai ir pan. Bet jų vardas ir drąsa duoda teigiamų rezultatų.
Ir nors pasaulinio garso parfumerijos kūrėjai su savo vardiniais prekiniais ženklais turi didelę turtingą rinką, konkurencija vis tiek yra. Kad išlaikyti savo elitinę reputaciją, įvairūs mados namai turi sukūrę savo linijas su nestandartinėmis kompozicijomis ir nemenkomis kainomis, kurios tenkina tam tikrą pirkėjų sluoksnį. Tokie kvepalai nereklamuojami, jie patalpinami asketiškuose buteliukuose ir platinami elitiniuose pardavimo taškuose. Kiekvienas toks flakonėlis turi savo istoriją, viziją ir žinomo kūrėjo vardą. Pavyzdžiui, parfumerijos linija Les Eхlusifs de Chanel atkūrė Madmuazelės laikų aromatą, bet tuo pačiu laiku lygiagrečiai sukūrė ir naujus Dior kvapus. Kvepiantysis Jersey vanduo simbolizuoja ponios Coco Chanel mėgstamą audinį, o kvepalai Beige – jos garbinamą smėlio spalvą.
Kolekcija Collection Privée, Dior, yra susietas su Christian Dior vardu. Granville aromatas yra pavadintas gimtojo garsaus mados kūrėjo miesto vardu. Ir dar daugelis žinomų kvepalų pavadinimų turi savo istoriją. Ir tai dauguma pripažįsta kaip vertybę.
Tačiau yra ir tokių parfumerijos šedevrų, kurie nėra susiję su istorija, tačiau jie turi ryšį su kitomis aukštosios mados sritimis. Prie tokių galima priskirti Armani Privé. Hermès gerbėjai vertina Jean-Claude Allen sukurtus aromatus Hermessence už labai geros kokybės ir brangius ingridientus.
Kai kurie mados namai, užsiimantys parfumerija, šalia senojo, jau žinomo aromato, išleidžia panašaus pavadinimo naujuosius. Tai gera naujienos reklama, kuri ją populiarina, o ištikimi gerbėjai šalia senų neatsisako ir naujųjų kvapų. Taip pasielgė ir Lankome – šalia jau žinomų kvepalų Mille & Une Roses buvo pateikti ir naujieji aromatai Balafre ir Peut-Etre. Didieji juvelyriniai namai taip pat domisi parfumerija ir gana sėkmingai vysto šį verslą, pavyzdžiui, aromatas Les Heures de Cartier solidarizuojasi su garsiaisiais laikrodžiais.
Kvepalų kūrėjų ir gamintojų yra nemažai ir kasdien jų atsiranda vis daugiau, bet poreikis ir domėjimasis kvepiančiaisiais aromatais nemažėja, todėl ir vietos, ir pirkėjų, nepriklausomai nuo didelės konkurencijos, užtenka visiems.