2011 spalis
Mados pasaulio profesionalai žino, kad Nina Ricci mados namų kūrybos direktorius Peter Copping yra įdomus žmogus – gyvenime keistuolis, dažnai užsispyręs vienišius, bet, svarbiausia, jis yra talentingas dizaineris. Nuo 2009 metų pradėjęs vadovauti šių mados namų kūrybinei veiklai, jis esminių pakeitimų neįnešė. Išliko dėmesys ir pagarba praeičiai. Kaip ir dauguma kitų pasaulio garsių dizainerių jis patirties, naujų minčių bei idėjų semiasi iš senųjų kolekcijų. Nagrinėjami archyviniai duomenys, peržiūrimi seni eskizai, svarstoma ką galima pakeisti, pritaikyti kaprizingai ir šiuolaikiškai šių dienų madai. Jo charakterį apibūdina paties žodžiai: ,, žmonėms, pamačiusiems mano palaidinę, turi būti aišku kas tai padarė,” be to, kaip prisipažįsta pats dizaineris, tai yra jo svarbiausias uždavinys – ,,viską daryti tik labai gerai”.
Tą patį galima pasakyti ir apie Nina Ricci mados namų aromatus. Peter Copping, gerbdamas senąsias kolekcijas, nepamiršo pirmuosius kvepalus Coer Joie, kurie iki šių dienų yra populiarūs ir mėgiami daugumos parfumerijos gerbėjų. Jis sukūrė naują kvepalų kolekciją, pavadintą ,,Aukso fondu“.
Nina Ricci ,,Aukso fondas“:
Coeur Joie – kvepalai, sukurti 1946 metais, buteliukas yra širdelės formos.
L‘ Air du Temps – 1948 metų, su balandėliais.
Fille d‘ Eve, sukurti 1952 m., buteliukas obuolio formos.
Caprici (1961m.) – kampuotas, panašus į briliantą.
Farouche (1974 m.) – kvepalų buteliukas irgi širdelės formos.
Kiekvienas šis aromatas atskirai gerai žinomas mados ir parfumerijos istorijoje. Coeur Joise pasižymi gėlių aromato kvapu, Fille d‘Eve tuo, kad jame atsirado šipras. Farouche kvepaluose jaučiamas vyriškų kvapų aromatai.
Kiekvienas šios kolekcijos kvepalų buteliukas yra rankų darbo, pagamintas iš krištolo ir atitinka senųjų originalų formą. Šia kolekcija pasigirti galės nedaugelis, kadangi yra sukurta tik apie du šimtus tokių komplektų. Šis gėlių aromato kvepalų penketukas yra Nina Ricci mados namų naujiena, nes, kaip teigia Peter Copping, tokių jau niekas negamina. Arba kuria tik panašius. Dizaineris, vadovavęs šiam projektui, pabrėžia, kad Nina Ricci pateikdama mados gerbėjams šį aukso fondą – jau beveik užmirštų klasikinių kvepalų penketuką, nori parodyti, kas geriausia šiuose namuose. Tad ir šie aromatai tarsi gražina į praeitį, kurios dvasia gyva tiek kvepaluose, tiek ir rūbų modeliuose. Peter Copping nori, kad visa jų veikla žmonių prisiminimuose sukeltų lengvą nostalgiją apie senus gerus laikus.
Net ir paskutiniojoje šių metų rūbų kolekcijoje jaučiama dizainerio simpatija keturiasdešimtųjų metų stiliui. Tai siauri sijonai, švarkai su ypatingai paryškintu liemeniu, padidintais pečiais, palaidinės su kaspinais. Nemažai juodų nėrinių, kailinių manto. Pats Peter Copping juokiasi, kad draugai juokaudami klausia: ,,ar vėl tavo suknelės įliemenuotos?” Tačiau nauji dizainerio modeliai jokiais būdais nekopijuoja senojo archyvo, o tiesiog semiasi iš jo žinių ir patirties. Tai tarsi atspirties taškas, iš kurio galima sėkmingai šoliuoti į ateities madą. Pasitelkiant vaizduotę apie praeitį, galima grįžti į realybę, senų Holivudo kino filmų romantizmą ir moteriškumą. Pvz., tradicinė senoji Nina Ricci mados namų švelniai rausva spalva derinama su juoda, o vietoje prancūziškų Kale nėrinių panaudojami japoniški akcentai. Dizaineris pabrėžia, kad Nina Ricci mados namai – tai labai prancūziški namai, besistengiantys dirbti stilingo elegantiško moteriškumo linkme.